Powrót do listy aktualności

Sztuka nas dotyka – jak rozmawiać z dziećmi o ich odbiorze sztuki?

Sztuka nas dotyka – jak rozmawiać z dziećmi o ich odbiorze sztuki? – oprowadzanie z działaniami warsztatowymi dla nauczycieli, rodziców, opiekunów i edukatorów prowadzone przez Annę Szary – kuratorkę wystawy, historyczkę sztuki i edukatorkę oraz Aleksandrę Rajską – psycholożkę, pedagożkę teatru i edukatorkę.

23.09 (poniedziałek), 18:00-20:00, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2, wstęp wolny, bez zapisów

W ramach programu {Nauczyciel w Centrum} zapraszamy na specjalne oprowadzanie po wystawie „Dotknij Sztuki”. Jakie emocje wywołuje w nas sztuka? W jaki sposób rozmawiać o odczuwaniu sztuki z dziećmi? Jak dzieci odbierają sztukę współczesną i jak o niej mówić? Spotkanie będzie doskonałą okazją, żeby o tym porozmawiać. Podczas oprowadzania połączonego z działaniami warsztatowymi będzie okazja by doświadczyć sztuki. Doświadczyć, czyli dotykać, wąchać, wpatrywać się i nasłuchiwać. Doświadczyć, czyli przeżyć.

 

Prowadzące:

Anna Szary – historyczka sztuki, edukatorka, kuratorka wystaw i autorka tekstów o sztuce współczesnej, pracuje w dziale edukacji Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie. W latach 2007-2012 pracowała w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, gdzie od 2008 roku kierowała Działem Edukacji i Upowszechniania, następnie od 2012 do 2016 była kuratorką działań edukacyjnych w Galerii Labirynt w Lublinie. Prowadzi warsztaty twórcze dla wszystkich grup odbiorców, przygotowuje wystawy edukacyjne (ostatnia: “Dotknij sztuki”, 2019) oraz publikuje teksty krytyczne o sztuce najnowszej. Pracuje w obszarze udostępniania sztuki grupom o utrudnionym dostępie. W codziennej praktyce edukatorki bazuje na indywidualnych doświadczeniach uczestników warsztatów, wykorzystując ich osobiste zasoby, własną wiedzę o sztuce i metodę storytellingu buduje opowieści o aktualnych wystawach i sztuce najnowszej.

Aleksandra Rajska – psycholożka, pedagożka teatru, edukatorka, aktorka. Studiowała pedagogikę teatru w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i Instytucie Teatralnym i moduł kuratorski w Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych w zakresie tworzenia wydarzeń artystycznych, a także moduł kuratorski w Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych w zakresie tworzenia wydarzeń artystycznych. Uczestniczy w projekcie Szkoła Patrzenia, organizowanym przez Instytut Fotografii Fort, badającym wizualność jako narzędzia do interpretowania i rozumienia współczesnej kultury i społeczeństwa. Jako pedagożka teatru współpracowała z takimi teatrami jaki Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem Ateneum w Katowicach, Teatrem Dzieci Zagłębia w Będzinie, Lubuskim Teatrem w Zielonej Górze i Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego, tworząc programy i działania edukacyjne. Obecnie pracuje w Dziale Edukacji i Upowszechniania w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski,gdzie prowadzi autorskie warsztaty i cykle edukacyjne, a także zajęcia storytellingowe. Współtworzy kolektyw Gdzie są wszyscy?, zajmujący się współczesną dramaturgią skandynawską. Grupa zajmuje się performatywnym czytania tekstów w przestrzeniach publicznych.Od kilku lat, jako aktorka związana z Teatrem Studyjnym Warszawa.